Cezariana si D-efectele ei

Sau ce nu mi-a spus nimeni inainte sa nasc!

Sarcina pentru mine a fost o minune! Am multumit cerului si m-am bucurat de fiecare moment! Nasterea insa…a fost cam cu dichis, povestea intreaga am scris-o aici. Ce a urmat dupa, abia acum mi-am facut curaj sa scriu. Asadar, iata fata ascunsa a operatiei de cezariana! 

Disclaimer!  In cele ce urmeaza e vorba despre experienta mea, asa ca nu va speriati prea tare viitoare mamici, nu e standard!

1. Anestezia rahi a fost crunta! Intepata de 3 ori,  cu rabufniri ale anestezistului, cu schimb intre asistentele care ma tineau intr-o pozitie foarte incomoda dat fiind imensitatea burtii (fara lichid amniotic, de el “scapasem” cu interventii). Foarte aiurea experienta!!!

2. Am simtit tot! Mai putin durerea! Dar cum trageau de burta, cum umblau si asezau intestine si altele… ceea ce nu a fost prea placut! Bonusul a fost apasarea pe stomac cu care mi-a taiat respiratia de durere. A…si am si vazut cum “mestereau” in reflexia lampii. Groaznic!

3. Lumea din sala vorbea “vrute si nevrute”, asa ca…fara atmosfera de film. Nici nu imi puteam auzi gandurile de vorbaria lor.

4. Operatia in sine a durat 10 minute. Mai mult a fost anestezia. 

5. Mi-am vazut copilul de 2 ori in timpul operatiei. Odata nespalat cand urla cat il tineau plamanii pret de 3 secunde, apoi spalat si ceva mai linistit pret de 1 minut cand l-am si pupat. Revederea a fost dupa 2 zile.

6. Cand a inceput sa treca anestezia a durut groaznic! O combinatie de junghi si fier incins care m-a facut sa cer anestezic toata noaptea. Cand mi-a pus punga de perfuzie pe burta sa se retraga uterul am zis ca mor. “Nu mai pot! Mai bine raman cu burta!” Si am ramas!🙈

7. Am mers tinandu-ma de pereti cel putin 5 zile si numai dupa ce imi administrau analgezic. Practic ma taram pana la salonul bebelusilor unde ajungeam strabatand holuri, urcand cu liftul…o adevarata excursie!

8. Am ramas cu dureri de spate crunte, efecte adverse ale anesteziei. Ma durea atat de tare, ca nici sa alaptez nu puteam. A trecut in timp….dupa mult timp!

9. Cu totii avem gaze din cand in cand, doar ca pentru o femeie operata de cezariana ele sunt un fel de “bau bau”. Nu mai vorbesc de scaun si constipatie… A fost un fel de nastere naturala! Cu travaliu cu tot!

10. Sa port centura postnatala la doua luni de la operatie a fost o idee proasta care era sa ma readuca in spital! Operatia a suturat si ma durea…din nou! Nici acum, la aproape 8 luni de la operatie nu ma incumet sa port haine stramte,  nu mai zic de centura.

Concluzia? As mai trece de o mie de ori prin cele scrise mai sus fiindca nimic nu se compara cu iubirea imensa pe care o port acestui omulet pe care l-am purtat aproape zece luni in burtica mea. Si tot de atatea ori as lua aceeasi decizie de a naste prin cezariana pentru ca nimic nu e mai important decat sanatatea lui. Nimic!

Voi cu ce v-ati confruntat?

Leave a Reply

