Mama e numai una!

Despre mama se tot spune si se canta si se vorbeste si se va mai spune, canta si povesti cata vreme mamele vor fi pe lumea aceasta. De pe 1 Martie tot ascultam, eu si Andrei, cantece despre mama, iar cel care  mie imi place mai mult si mai mult spune cam asa: “Mama e numai una,/ Chip de ingeri iubit!/ Ti-ar aduce si luna,/ Numai sa fii fericit!”. Desigur, sunt si alte versuri cu mesaj la fel de puternic, dar pe mine  acesta m-a facut sa plang de fiecare data fiindca imi aduce chipul mamei in prim-plan. Mama mea a sacrificat Femeia ca noi sa fim sanatoase si fericite si, tot pe primul loc, cu un viitor stralucit. Cand eram mica o divinizam, mi se parea cea mai bun, mai frumos si mai iubitor om de pe fata pamantului. Asa de mult o iubeam, ca nu concepeam sa stau o secunda departe de ea. E o intamplare dulce-amaruie de pe vremea cand aveam vreo trei ani si mama era plecata, iar eu ramasesem in grija bunicilor. Evident am reusit sa “evadez” din curte cu toate masurile de precautie luate de bietii bunici si, de indata ce am iesit din curte, am intalnit o vecina careia i-am spus cam asa: “Te duci la Potigrafu?/ Da, zice femeia!/  Daca te intalnesti cu mamica mea sa ii spui ca o asteapta fata ei la poarta. Mi-e dor rau de ea! Sa ii spui sa vina repede, repede ca o asteapta fetita ei aici.” Cu promisiunea ca va transmite mamei mesajul meu, am promis si eu ca voi intra in curte si voi astepta acolo pe mama. Intamplari din asta mama stie o multime si, bineinteles auzite de atatea ori, le stiu si eu pe dinafara. Ne amintim cu drag de fiecare dintre ele si vad in ochii ei o umbra de tristete; am crescut si ei i-au ramas doar amintirile unor vremuri foarte grele, dar extrem de frumoase. Ne-a crescut cu greu; cu resurse  putine, dar cu mult drag si cu o dorinta imensa de a ne vedea mari. La propriu si la figurat. Mama se numara printre oamenii care au dat copiilor tot ce le-a lipsit lor uitand sa mai pastreze si pentru ei ceva. Dar gresesc, i-au ramas amintirile si mandria ca a crescut doi oameni care acum se descurca singuri.

Abia cand devii mama intelegi cu adevarat ce e in sufletul mamei tale. Sa dai viata unui pui de om si el sa devina soarele tau. Ce e viata fara soare? Un nesfarsit lant de tristeti!

Nu mi-ar ajunge tot restul vietii sa ii multumesc mamei pentru toate sacrificiile facute: pentru atatea nopti nedormite in primul an de viata, pentru atatea renuntari, pentru iubire, pentru sfaturi, pentru toate clipele in care a fost alaturi de mine si pentru toate cate vor mai fi, pentru anii pe care mi i-a daruit cu drag…si pentru multe, multe altele pe care doar noi le stim! Multumesc, iubita mama!

Te iubesc!

La multi ani, draga mea mama!

Cu dragoste,

Fetita ta!

mother's day
mama
Leave a Reply

