De azi sa imi spuneti Andrei David

"botez Andrei David"

Multumim! Multumim celor mai buni si iubitori nasi si celui mai inimos nasic, David Mihail, multumim bunicilor, matusilor, unchilor, verisorului, matusii Ramona, prietenilor nostri Luminita si Adrian si viitorilor prieteni ai lui Andrei, Luciana si Eric, parintilor, surorii si cumnatul nasei noastre dragi ca ati fost alaturi de noi intr-un moment atat de important si frumos! Multumi, dragilor!

Duminica trecuta, pe un ger destul de ascutit a fost randul baiatului meu scump sa fie crestinat. Cum m-am simtit? Offf…emotii am avut din clipa in care am stabilit data botezului si pe masura ce ne-am apropiat de ziua stabilita am inceput sa resimt tot mai mult senzatia de gol in stomac. Cu o zi inainte de botez, dimineata, inainte ca bebe sa se trezeasca mi-am adunat gandurile si am retrait toate momentele frumoase petrecute impreuna: prima privire, prima grimasa, primul zambet… Urma al doilea mare moment din existenta lui, botezul, si aveam atatea emotii…Tindem sa comparam botezul cu nunta, desi ele sunt momente total diferite ca semnificatie, ritual bisericesc, emotii, etc. si tocmai din aceasta comparatie a iesit si “planul” botezului lui bebe. Am ales ca ceremonia si petrecerea sa se desfasoare in cadru restrans, cu oamenii foarte apropiati noua care ne-au fost alaturi mereu si care s-au bucurat impreuna cu noi inca de la aflarea vestii ca vom avea un copil, au asteptat cu nerabdare venirea lui pe lume, iar acum erau nerabdatori sa asiste la crestinarea lui cu aceeasi emotie. De ce am ales asa? Pentru ca am vrut sa fim “ai lui” cu totul; nu am vrut sa fiu in vreun fel distrasa de “politeturi” si teama ca vreun invitat nu se simte bine, nu e asezat unde doreste, etc…Nu! Gandurile mele, sentimentele si toata atentia mea au fost catre baiatul meu frumos care era acum in bratele parintilor spirituali, ale dragilor nostri nasi care l-au primit cu toata dragostea pe finutul lor, si care urma sa fie botezat. A stat cuminte in bratele nasicului si a privit peretii pictati cu fete sfinte pana cand a fost dezbracat. Abia atunci am realizat, emotiile imi anulasera simturile, ca in biserica era extrem de frig si ca puiul meu mic si firav urma sa fie scufundat in apa, in timp ce noi tremuram imbracati fiind. Gandurile insa mi-au zburat haotic si am reusit sa ma pierd in hainute si incalzirea lor, astfel ca am ratat momentul “imbaierii”  si m-am trezit cand bebe plangea extrem de suparat si toata lumea era preocupata sa il acoperim cat mai bine. Celelalte momente in care a fost nevoie sa il descoperim s-au lasat cu plansete triste insotite de “meeee, meee”(in traducere “Ajutor, mami!”). Mi s-a rupt sufletul si abia asteptam sa il pot lua in brate si sa il alin si nu am fost singura; mamica lui spirituala, nasa, i-a vorbit cald si l-a leganat usor, iar bunicul si bunica ii trimiteau incurajari din spate, la fel si matusile si unchii, iar taticul lui intindea mereu mana sa il asigure ca suntem langa el.

Sentimentele pe care le traieste o mama in timpul botezului propriului copil greu pot fi descrise in cuvinte; pot sa spun doar ca lacrimile mi-au stat sa curga de cum am iesit pe poarta pana cand ne-am reintors acasa, obositi, plini de drag si binecuvantare cu micul crestin in brate.

Momentul in care am lasat lacrimile sa curga a fost acela in care nasa mi-a pus in brate crestinul Andrei David. Am simtit ca atatea sentimente imi vor sparge pieptul, dar cand l-am avut in brate a disparut tot. Eram din nou impreuna si echilibrul fusese restabilit. Petrecerea, daca ii putem spune asa caci nu am avut aranjamente deosebite, meniu pretentios sau lautari recunoscuti, ne-a relaxat pe toti. Am povestit, am ras, am mancat bine si ce a dorit fiecare, am facut poze, iar micul Andrei a fost  alaturi de noi tot timpul, o parte din timp a dormit, a papat si ne-a privit curios pe toti. Finalul adus in prim plan cel mai delicios tort(multumiri cofetariei Acapulco) in cinstea lui Andrei David, un crestin cuminte, frumos si iubit. Fii binecuvantat, dragul nostru Andrei David! Te iubim!

Iata si cateva fotografii, pe restul le pastram pentru noi.:-)botez-dragomir-2017-161botez-dragomir-2017-218botez-dragomir-2017-219botez-dragomir-2017-247botez-dragomir-2017-250botez-dragomir-2017-267botez-dragomir-2017-283botez-dragomir-2017-309img-20170212-wa0007img-20170212-wa0016botez-dragomir-2017-245botez-dragomir-2017-29520170212_162845

1 thought on “De azi sa imi spuneti Andrei David”

Leave a Reply

